czwartek, 25 września 2014

Gorąca pieczeń z dynią:)

Wczoraj wieczorem przygotowałam farsz, a dziś tylko wstawiłam do piekarnika. 45 minut i kolacja była gotowa:)








Składniki:
  • 30-40 dkg. dyni (ja dałam Hokaydo)
  • 5 łyżek bułki tartej
  • 0,50 dkg mięsa mielonego wieprzowego
  • 2 jajka
  • 2-3 ząbki czosnku
  • pęczek szczypiorku
  • Sól, pieprz
 Usuwamy pestki z dyni i ścieramy na tarce. Na tłuszczu podsmażamy czosnek (nie może się przypalić- będzie gorzki). Do mięsa dodajemy wszystkie składniki i wyrabiamy na pulchną masę. Formę smarujemy masełkiem, posypujemy bułką i napełniamy farszem.
 Pieczemy około 45 min. W rozgrzanym piekarniku ok. 180 stopni.
Uwaga! Mięsko po schłodzeniu w lodówce, bardzo dobrze smakuje na kromce chleba, zamiast wędliny:)
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Jak ja kocham takie pieczenie - i przyrządzać, i zajadać:) pyszności, wypróbuję:)

    lekcjewkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń